Pages

Wednesday, April 13, 2011

KEAJAIBAN SOLAT SUBUH



Disini saya nak mencerita kan tentang sebuah buku yang dalam koleksi peribadi saya yang bertajuk 
KEAJAIBAN SOLAT SUBUH  yang di cetakan yang pertama 2007
Terbitan oleh PROGRESSIVE PUBLISHING HOUSE SDN.BHD.

SABDA NABI MUHAMMAD S.A.W
solat yang paling berat bagi orang2 munafik adalah solat isyak dan subuh
HR.AHMAD

Buku ini menerangkan kelebihan solat subuh dengan mengunakan al-quran dan as sunnah sebagai hujah yg kukuh dan diperkuatkan lagi dengan hujjah2 para alim ulama' sebagai panduan kita didalam kehidupan seharian.Disertakan dengan tips2 memilihara solat subuh pada awalnya . Hasan al-basri r.a. ditanya: wahai abu sa'id, aku tidur malam dalam keadaan sihat dan aku ingin solat malam.Aku juga sudah menyiapkan wudukku sebelumnya, tetapi mengapa aku tidak boleh bangun juga?
Beliau menjawab :dosa-dosa mu menjeratmu
Oleh itu marilah kita bersama-sama memilihara solat kita bukan sahaja solat subuh malah solat lima waktu yang telah difardu kan kepada kita ummat muhammad yang bertuah ini.




 ------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------
--------------------
Tu je la yang dapat saya cerita kan tentang buku ni......
nak tahu lebih lanjut kena la beli buku ni  ....
Atau boleh email kan pada saya, kalau nak saya cari kan untuk anda....
email:along7920@hotmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

manggaonline