Pages

Friday, April 15, 2011

MENGENAL TUHAN



Disini saya nak mencerita kan tentang sebuah buku yang dalam koleksi peribadi saya yang bertajuk 
MENGENAL TUHAN yang di cetakan pertama 1989
Terbitan oleh PT BINA ILMU

BUKU INI BERKISARKAN MENGENAI RUKUN ISLAM DAN RUKUN IMAN SERTA MENGHURAIKAN DENGAN LEBIH MENDALAM SUPAYA UMAT ISLAM SELURUHNYA DAPAT MEMAHAMI ISI YANG ADA DIDALAM RUKUN IMAN DAN ISLAM YANG DIPERKUATKAN DENGAN DALIL 2 AL-QURAN DAN AS-SUNNAH ,INI KERANA DIDALAM SOLAT PUN MEMPUNYAI RUKUN IMAN DAN ISLAM .SEBELUM KITA PERGI KEPADA CABANG2 YANG LAIN WAJIB BAGI KITA MEMPERLAJARI TIGA PERKARA YANG MENJADI POKOK BG SEGALA ILMU IAITU TAULID,FEQAH DAN TASAUF MOGA2 BUKU INI DAPAT MEMBERI SEDIKIT SEBANYAK ILMU KEPADA PEMBACA SEKALIAN





 ------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------
--------------------
Tu je la yang dapat saya cerita kan tentang buku ni......
nak tahu lebih lanjut kena la beli buku ni  ....
Atau boleh email kan pada saya, kalau nak saya cari kan untuk anda....
email:along7920@hotmail.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

manggaonline